Sociale competentie

Het kind leert omgaan met zijn eigen gevoelens en die van andere mensen. Bijvoorbeeld het om leren gaan met afscheid nemen, eigen ruzie oplossen, leren delen, samen spelen, samen werken, het op je beurt wachten.

Dit doen wij door:

  • samen met een kind bij het raam of bij de deur te zwaaien naar de ouder/verzorger.
  • Als er een conflict is wel in de buurt te zijn en eerst de kinderen zelf even hun gang te laten gaan maar wel als de kinderen er onderling niet uitkomen laten zien hoe het conflict opgelost kan worden. Bijvoorbeeld als er twee kinderen met dezelfde poppenbuggy willen spelen als leidster voorstellen om om de beurt een rondjes met de buggy te mogen lopen of om een tweede buggy aan te bieden zodat de kinderen beiden tevreden hun spel kunnen vervolgen. Een ander praktijkvoorbeeld is dat er twee of meer kinderen in het keukentje spelen en tegelijkertijd willen koken. Dat past niet achter het speelgoed kookplaat. Dan kan je het spel stimuleren door voor te stellen dat een van de kinderen alvast de (speel)tafel dekt met bordjes enz…
  • (Bovenstaande is vervolgens ook het punt leren delen, samen spelen, samenwerken en op je beurt wachten)

Zie ons pedagogisch beleidsplan

Slide Kom gauw eens langs bij Sunny Garden RONDLEIDING AANVRAGEN DIRECT INSCHRIJVEN BEREKEN NETTO BIJDRAGE

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons